ericaingc.blogg.se

Aupair i Gran Canaria

Jag hatar den spanska trafiken.

Publicerad 2013-11-11 23:36:04 i Allmänt,

Börjar med att säga det.
Hela dagen har varit kaos från början till slut..
I morse var det MASSOR som skulle göras! Jag skulle till polisen, skolan, gymmet, apoteket, mataffärn och gud vet allt.. Glömde ett papper som jag skulle ha till polisen så jag gick ut till bilen och hämtade det igen, så när jag var påväg tillbaka och skulle gå förbi 3 poliser som stod vid gatan så gick ena polisen ut på gatan framför mig, höll upp handen och stoppade mig!! Fick världens klump i magen på en gång, -alla poliser går runt i pilotglasögon och ser jätte hårda ut- åsså började han prata på spanska. När jag sa inglés så svarade han "Jaha, bara engelska? Jag såg din tatuering och funderade vad det stod, Stay Strong. Nice" Sen log han och gick tillbaka till dom andra! Hahaha, där stod jag kvar helt paff, jag som trodde jag skulle få nån uppsträckning!
 
Som vanligt fanns det nästan inga parkeringsplatser inne i stan och det kändes som att vi bara åkte fram och tillbaka. Sen så var det någon bomb övning i ett hus som gjorde att det var poliser och ambulanser överallt och ovanligt mycket kaos.. Efter vi lämnat Alvaro på dagis åkte jag och Carla till Siete Palmas, till köpcentret där det skulle finnas ett bra gym. Gick dit och kikade och det var verkligen kanon! Även där fanns det massor av maskiner och olika grupp träningar, men detta var billigare! 121 euro för ett halvår. Funderar fortfarande om jag ska börja med 3 månader, men det gick på 90 euro så då känns det ju som att det är lika bra att köpa ett halvårskort på engång..!
 
Efter det bar det iväg hem och jag tog en siesta innan barnen skulle hämtas! Sedan skjutsade jag iväg Sofi till hennes svenskaskola, och tappade bort mig.. körde runt och runt i stan och tillslut kände jag igen mig och hittade hem!! Tänkte att det skulle bli bättre när jag hade morföräldrarna med mig i bilen, men då skulle vi till ett annat ställe och inte hem, så då körde vi vilse 3 gånger till.. Jag var så less att jag kunde kört in i en bergsvägg.. När vi sen kommit ut på motorvägen så jag visste vart vi var så bytte en bil framför mig fil så tvärt & utan att blinka så vi höll på att krocka.. jag tvärnita och morfar bredvid satt bara och sa "Men helvete, å jävla idioter, helvete vad nära". Alla kör som idioter här.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela