ericaingc.blogg.se

Aupair i Gran Canaria

Tisdag

Publicerad 2014-03-18 22:21:35 i Allmänt,

Dagarna rullar på alldeles för snabbt. Igår var jag till gymmet och sen hämtade jag Emma och barnen. När vi åkte till svenskaskolan så höll jag precis på att berätta för emma att jag sett 3 polisbilar inom loppet av 5 minuter sist jag åkte där, och precis då ser vi att vägen är halvt avstängd och där står det två polisbussar. Trodde först det va en krock, men när vi kom närmare så stod det en polis med ett gevär i handen! när jag åkte förbi signalerade en att jag skulle sänka farten medan den andra med vapnet tog ett steg ut i vägen och höll upp handen att jag skulle stanna. Jag blev så... rädd? Hade hjärtat i halsgropen och mimade till honom -på svenska- "SKA JAG STANNA??"
Då kollade han in i baksätet där Alvaro satt och sen vinkade han vidare mig. Vet inte varför, men man har sån enorm respekt för poliser, alltså onödigt stor tycker jag.
 
Emma tog kort på honom när vi åkte förbi en gång till
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela