ericaingc.blogg.se

Aupair i Gran Canaria

Söndag

Publicerad 2014-03-09 23:39:42 i Allmänt,

Dags att skriva några rader eftersom min kusin är så jobbig och tjatar hela tiden! 
Förra onsdagen kom Emma hit och den fredagen kom även Cissi och Eve 😁 på fredagen åkte vi ner till Playa del inglés för att festa med dom två pinglorna. Vi förade och pratade om allt som hänt den senaste tiden och gick sedan till China white. China white va ett ställe där vi gick ut veckan som jag Emma och Linnea festade i inglés så mååånga minnen fanns där! Super kul var det verkligen. Sedan var vi på grabbarna grus och sen sov vi över på deras hotell. dagen efter solade vi hela dagen och sen tog vi bussen till Las Palmas för att träffa Layla och alla andra och gå på karneval eftersom de va den stora "karnevalsdagen" där. Efter buss och taxiresor på cirka timmen gick vi och köpte mat och dricka och vidare hem till mig, där jag utanför porten upptäckte att mina nycklar va kvar i playa de inglés 😠😠 sura, trötta och ledsna tjejer åkte tillbaka till söder och la oss och sov istället, riktigt dåligt humör och trötta var vi. Nog om det. 
På måndagen va det dags igen, de va bara jag som va taggad på att klä ut mig och dra ut så jag trodde inte att någon skulle hänga med mig, tänk så fel jag hade! Cissi och eve kom hit och Emma joinade oxå! Först gjorde vi oss i ordning hos Emma och sen vidare hem till Layla och Manu där vi drack lite innan vi drog ut på stan! De va inte sånt bra drag men de va en oförglömlig kväll, jag hade såå roligt!! 
Åkte fram och tillbaka till söder för att träffa mina fina vänner den veckan, innan dom åkte, saknar dom så! 
På fredagen drog jag, Carla och barnen ner till söder, ett hotell som heter Anfi som har en sjukt fin strand där vi låg som klubbade sälar hela dagen! Gick fortfarande i bikini vid kl 19, det känns att sommaren är påväg!!
I går åkte jag, Emma och en annan au pair som jag träffat, Anna, och fotades av José, en vän till familjen. Så sjukt roligt, och allt tog 4,5 timme ungefär! Vill gärna göra det igen, väntar på att bilderna ska bli färdiga så man får se dom 😄😄 på kvällen va vi trötta så vi tänkte ligga och kolla på film hela kvällen, men så måsta vi gå till affären och köpa mat och äta middag så efter många om och men gick vi till affären och hamnade mitt i ett härligt och festligt karnevalståg!! Vi rycktes med i musiken och blev taggade så vi gick till affären och köpte dricka istället, jag köpte ett päron som fick bli middag haha!
Va ute och hade det jätte trevligt och kom hem vid två tiden ungefär. I morse vaknade vi i skaplig tid och gick hem till mig, gjorde i ordning och åkte med familjen till parken! Satt där och åt lunch och fikade på en filt i flera timmar innan vi gick till ungarnas nya svenska lokal där det bjöds på fika och bubbel =)
Så! Nu har jag förklarat mycket detaljerat så nu får du allt vara nöjd Cissi! Hon har även utmanat mig natt blogga varje dag i 7 dagar, vi får väl se hur det går ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela