ericaingc.blogg.se

Aupair i Gran Canaria

Söndagskväll

Publicerad 2013-11-17 22:12:16 i Allmänt,

Nu var det ett tag sen jag va in här! Idag har det varit runt 23 grader med strålande sol, väldigt molnigt och små regn några gånger, som vanligt väldigt växlande väder :)
 
Sedan sist har jag köpt ett gymkort på ett fint gym i Siete Palmas! Det kostade 1300 för ett halvår så det tyckte jag va bra, så nu blir det tilll att träna! =) Imorgon ska jag iväg och svettas lite efter jag släppt av ungarna på dagis och skolan =)
 
Igår åkte vi upp till bergen och vandrade/klättrade. Det var hur underbart som helst, varmt och svettigt, men underbart! Tyvärr var det stor grupp och vissa som orkade mindre än andra vilket gjorde att hela vandringen segades ner.. 10 km tog 6,5 timme, och det var jobbigt men inte så det kändes som att man skulle dö, så som jag ville att det skulle kännas =)
Vi följde med José och Susi på denna vandring och José är fotograf så vi fick riktigt fina bilder! Detta vill jag verkligen göra om!
Har dock bara en av bilderna på datorn och orkar inte ladda upp nå fler ikväll =)
 
Idag träffade jag Tord och Agneta som är mina grannar från Sidskogen och åt lunch med dom nere vid Las Canteras! Jag tyckte att det va helt underbart att träffa dom och prata, kändes som en bit hemifrån eller hur man ska förklara det =)
Sedan tog jag en taxi till en park i Siete Palmas där Carla, Susi, José och barnen var. Fikade lite sen åkte vi hem. Det har varit en riktigt skön kväll ikväll, och nu har jag skrivit ett inlägg så nu kan jag sova gott =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela