ericaingc.blogg.se

Aupair i Gran Canaria

Söndag 10/11

Publicerad 2013-11-10 23:55:01 i Allmänt,

I morse var jag riktigt seg! Kom inte upp och åt frukost förrns klockan var halv elva, sedan la jag mig och mös i den varma sängen igen :')
Vid två tiden gick vi ner till stranden Las canteras som ligger 10 minuter härifrån! där  gick vi längs stranden, sedan gick vi längs stranden ca 3 km för att komma till en supermysig restaurang men när vi kom fram var det fullt och väntetid på 1 timme... Så då åt vi på restaurangen bredvid istället =) Älskar sättet dom äter på här, man beställer det man vill ha och sen delar man på allt! Hur gott som helst att äta flera rätter ju ;)
 
Efter det gick jag, Carla och hennes mamma en omväg genom staden så jag skulle lära mig vart olika ställen som tex svenska skolan och min skola ligger, vilket jag tror sitter nu! Tiden rusade som vanligt iväg och helt plötsligt hade vi gått i 1,5 timme! Påvägen hem hoppade vi in på ett gym som Carla har pratat gott om. Kikade på priser och gick in och kolla och woow vilket gym.. 3 våningar med olika avdelningar.. Att få tillgång till allt gick det på 60 euro, vilket inte är dyrt för det där gymmet, men lite för dyrt för min lilla budget =( Där fanns bla dagis till barnen, två simbassänger, tennisplaner och massa träningsmaskiner!! Ungefär 20 st löpband stod uppradade bredvid varandra (jaa, jag glömmer bort att jag bor i en huvudstad) Det fanns även olika pass som zumba, body pump osv som man hade fri tillgång till! Hade det där varit hemma så hade jag verkligen köpt ett kort.. Men i morgon ska vi iväg och kolla på ett annat gym där vi antagligen ska köpa ett månadskort!
 
Från gårkvällen i parken!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela