ericaingc.blogg.se

Aupair i Gran Canaria

Äntligen!!

Publicerad 2013-11-09 09:46:00 i Allmänt,

Jag kom in på spanskakursen för nybörjare! Jag har min första lektion på tisdag! På måndag ska jag till polisstation och få ett intyg att jag är beviljad att studera här, och då ska jag även till skolan och se om det finns någon tyskakurs =) Det är billiga kurser anser jag! En startavgift på 54 euro, sedan 12 euro per språk, så skulle jag läsa både spanska och tyska så går det hela på 78 euro, vilket är ungefär 680 kr!
 
Igår lunchade vi med några av Carlas kompisar, sedan hämtade vi ungarna och åkte på Laternefest med deras tyskaskola. Då gick dom runt med små lyktor och sjöng, mysigt var det! Efter det tog vi oss en öl på ett ställe i gamla stan där jag fick smaka något dom brukade äta som nattamat efter en utekväll. Det smakade som kolbulle som man doppade i choklad.. Inte alls så gott.. ;)
Därefter åkte vi till Parke santa Catalina och kikade på något utav en marknad. Dit ska vi idag igen då det är nå modeshow och sen var de artister som skulle spela på kvällen.. =)
Godaste ölen jag smakat kommer från Gran Canaria! ;)

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2013-11-09 13:23:23

Kul!! Grattis :D bra att du fortsätter med tyskan tycker jag! Innan du glömmer bort allt för mycket ;D

Svar: Tack!! Hehe, jaa det är nog bra ;) HAr ju redan glömt typ allt på dom här två åren..
Erica Ling

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela