ericaingc.blogg.se

Aupair i Gran Canaria

Härliga söndag.

Publicerad 2013-12-01 10:10:03 i Allmänt,

I onsdags skulle vi bara ta det lugnt innan vi hämtade barnen så vi gick ner till Las Canteras för en promenad som slutade med att vi gick en mil längs stranden och tog en fika med en vännina till Carla.
Torsdagen var lika full som vanligt. Jag går i skolan sedan är det stress med att hämta och lämna barn på skolan, svenska och simskola!
 
I fredags frågade Layla om jag ville följa med och shoppa lite, så jag hängde med till Santa Catalina och Vegueta där vi kikade i affärer och käkade. Dom försöker föra in Black friday här, vilket är as bra så de va 20-30% på allt i många affärer =) Hittade en julklänning som dock inte var röd med jag köpte den ändå åsså hittade jag en pälsjacka på HM som bara fanns i för stor eller för liten stl men den va SÅÅ snygg! Ska försöka åka till ett annat HM och se om jackan finns där, den skulle passa helt perfekt till klänningen!
 
Igår åkte jag och lämnade Carla på flygplatsen, hon hade stand by och blev inringd att flyga till stockholm.. Jag Ruyman & barnen åkte till sand dynorna i Maspalomas, sååå vackert! De va första gången jag var där! Riktigt synd att det inte var soligt, så hade de nog sett ut som en riktig öken! Efter det åkte vi till Ruymans brors familj och åt middag och drack vin, så mysiga människor! Det va helt underbart där, och vilken utsikt över Maspalomas! Vi satt ute på deras terrass och spelade gitarr och hade det jätte mysigt, det kändes som en gitarrkväll hemma..
Bettan, mamman i den familjen frågade mig om jag tyckte om hästar och då svarade jag ja och berättade att jag brukade rida och vara med min kusin och hennes hästar, och då sa hon att hon hade en kompis i närheten av Las Palmas som bodde ensam på en gård med 3 hästar och 6 hundar tror jag det var, och hon letade någon som kunde hjälpa till lite där när hon hade flygningar, jag tror hon är flygvärdinna. Så i morgon skulle hon säga till hennes kompis att jag var intresserad! ;D Åh vad roligt de vore!
 
 
Ikväll kommer Carla hem med pepparkakor och godis från Sverige! Det är svårt att tänka sig hur mycket man saknar svensk mat när man är här nere! Tänk vad jag ska äta när jag kommer hem!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela